tisdag 29 mars 2011

Sorry!

Hej trogna läsare!

(Om vi nu har sådana redan.)

Jag ber om ursäkt för det långa uppehållet i bloggen. Vi ha r varit på bryggkurs förra helgen och i veckan har det varit hardcore-jobb på arbetena.

Bryggkursen var något av det roligaste jag gjort. Jag kan som nybliven bryggare starkt rekommendera en av SHBF:s bryggkurser. Väldigt informativa och ROLIGA!!!! Vi var ett väldigt blandat gäng med ett intresse. Dessutom hade vi en kursledare som hade sett till att vi fick smaka mycket god öl (Självklart veteöl eftersom det var en Weizen vi bryggde.) Dan, som var vår kursledare, var förutom informativ en väldigt rolig person. Jag kommer att skriva mer on detta senare, jag anmälde mig dessutom som frivillig till att skriva en artikel till Hembryggaren, SHBF:s medlemstidning. Där kan du läsa mer. Är du inte medlem? Bli det!

Vi väntar fortfarande på vår kokgryta från Severin. Problemet är att vår återförsäljare inte får kontakt med agenten. Han är på semester utan att ha backup på kontoret. Undrar vad sekreteraren han hade när jag ringde honom angående teknisk data på grytan gör? Kan hon vara "resesekreterare" nu?

Vi väntar till onsdag sedan blir det en billig variant med jäshink med tre vattenkokar element och ett separat mäsk/lakkärl.

FAN! Jag hoppas han hör av sig! Jag tyckt vi hade ett bra koncept. Eller har jag fel? Säg vad ni tycker.

Mvh

Sir Toby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar