onsdag 6 april 2011

FAN TA SEVERIN!

Det blir ingen bryggning i helgen. När min leverantör sa att leveransen från severin hade kommit var det visst allt annat än vår bryggryta. Efter visst gormande har dom visst konstaterat att den kommit bort på leveransen och nu gåe en expressleverans från tyskland i morgonbitti. Kommer kanske på fredag men troligare är väl måndag.
Visst kan man bli förbannad. Det som skulle ta ett par veckor är nu snart uppe i två månader. Hade vi beställt den från Hus-Modern och betalt frakten på ett par hundra hade vi haft grytan här för en månader sedan.

Positivt är dock att jag har hittat en bra mäsktermometer. Prylen ifråga hittade jag i mitt pannrum. Termometer för att mäta vattentemperaturen i tankarna. När jag såg den kom jag ihåg att jag beställde med extra lång känselkropp när pannan installerades. Jag kunde ju inte ta den som satt i tanken så jag for raskt ner till rörmockaren och hämtade en. Pris 90 SEK. Med dykrör är den 30 cm.





Ungefär så här ser den ut. Fast med längre rör. Dessutom är det ingen risk för glassplitter eller trasiga kökstermometrar.

/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar